Sandro Botticelli.org, welcome & enjoy!
|
|
|
MARIESCHI, Michele
Italian Painter, 1710-1743
Italian painter and engraver. His first biographers, Orlandi and Guarienti (1753), stated that Marieschi worked in Germany early in his career and then returned to Venice, where he established himself as a painter of 'beautiful views of the Grand Canal, and of churches and palaces'. Yet there is no other evidence for this journey and Marieschi's early training remains problematic. It seems likely that he began his career as a stage designer: his first recorded activity, in 1731, was the preparation, on behalf of the impresario Francesco Tasso ( fl 1725-c. 1740), of the setting for the Venetian celebration of Carnival Thursday in the Piazzetta. He then, influenced by Marco Ricci and Luca Carlevaris, began to paint capriccios and vedute. His early capriccios, such as the pair Capriccio with Classical Ruins and Bridge and Capriccio with Roman Arch and Encampment (mid-1730s; Naples, Mus. Civ. Gaetano Filangieri), are indebted to Ricci, although they lack his solemnity and magnificence. Marieschi's blend of medieval and Classical ruins in a serene Venetian landscape is more picturesque and romantic. Marieschi began to paint vedute having been encouraged by Canaletto's great success with the genre; examples such as the S Maria della Salute (1733-5; Paris, Louvre), the Piazzetta dei Leoni and the Grand Canal at Ca' Pesaro (1734-5; both Munich, Alte Pin.) are distinguished from Canaletto's work by their exaggerated perspective, more atmospheric colour and the spirited handling of the small figures. Two capriccios, the Town on a River with Rapids (London, N.G.) and the Town on a River with Shipping (London, N.G.;.), both charmingly picturesque scenes with watermills and crumbling towers, date from the mid-1730s. Marieschi began to etch in the 1730s, Related Paintings of MARIESCHI, Michele :. | The Grand Canal with the Fishmarket sg | The Grand Canal near the Salute sg | trapphuset i ett renassanspalats | The Grand Canal with the Fishmarket (detail) sgh | The Grand Canal at San Geremia - Oil on canvas | Related Artists: John WollastonEnglish-born American Rococo Era Painter, active 1742-1775 hedvig eleonorasHedvig Eleonora av Holstein-Gottorp, född 23 oktober 1636, död 24 november 1715, var svensk drottning och riksföreståndare, dotter till Fredrik III av Holstein-Gottorp och Marie Elisabeth av Sachsen och gift i november 1654 med Karl X Gustav. Hon var med honom i Polen 1656 och i Danmark 1658. Hon var Sveriges drottning i sex år, men de facto "första dam" till sin död 1715, i femtiofem års tid.
Hon blev änka 1660 och levde som änkedrottning i ytterligare 55 år. Kung Karl II av England friade till henne något år efter makens död, men hon tackade nej, med den formella motiveringen att hon önskade vara sin döde make evigt trogen.
Hon satt i förmyndarregeringarna för både sin son Karl XI och sin sonson Karl XII, 1660-1672 samt 1697, och sedan i rådet 1700-1713, men hade i verkligheten aldrig så mycket att göra med politik, utan var nöjd med att formellt presidera över regeringen och hovet som monarkins symboliska överhuvud och representant. Hon stödde dock den profranska och antidanska policy som fördes av regenterna. Hennes son var djupt beroende av henne i hela sitt liv; då han blev gammal nog att sitta med vid regeringens sammanträden, talade han inte direkt till ledamöterna, han viskade i stället vad han ville veta till riksänkedrottningen, och Hedvig Eleonora frågade sedan regeringen med hög röst vad han ville veta.
Då sorgeperioden formellt bröts år 1663 var hon värdinna för omfattande festligheter, och det var i hennes namn Sveriges första fasta teater öppnades i Stora Bollhuset och Lejonkulan 1667.
Hedvig Eleonora, "Riksänkedrottningen", hade en dominant och temperamentsfull personlighet och dominerade det svenska hovet totalt fram till sin död. Även efter sin sons giftermål 1680 och fram till sin död 1715 var hon den verkliga drottningen och behöll sin position som "första dam"; sonen kallade henne "drottningen" och sin fru för "min fru". Under stora nordiska kriget var hon 1700-13 representant för kungen, men intresserade sig inte heller nu mycket för politik- vid audienser för utländska sändebud kunde antingen "moltiga" eller gapskratta åt dem. Hon intresserade sig för kortspel och arkitektur. Hon kunde spela kort till inpå småtimmarna. Drottningholms slott samt Strömsholms slott påbörjades av henne. Vid båda slotten lät hon anlägga stora parker i tidens stil. Franz von Defregger (after 1883 Franz von Defregger) (30 April 1835 - 2 January 1921) was an Austrian artist known mostly for his genre and history paintings.
He was born in Ederhof at Stronach, in Tyrol, the son of a prosperous farmer. In 1860, following his father's death, Franz sold the family's farm and went to Innsbruck, where he studied with the sculptor Michael Stolz. He went to Munich in 1861 to study under Hermann Dyck and Hermann Anschetz. In 1863 he travelled to Paris, where he continued his artistic education autodidactically by a routine of figure drawing and a thorough study of the museums, art collections and studios. On 8 July 1865 he returned to Munich, where from 1867 to 1870 he studied alongside Hans Makart and Gabriel Max in the studio of history painter Karl von Piloty.
Defregger became one of the leading genre painters in Munich, and became a professor of history painting at the Munich Academy, where he continued to teach until 1910. He died in Munich in 1921.
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Sandro Botticelli's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|